utworzone przez Tomasz Stelmach | maj 31, 2020 | Demo
Autor:Tomasz Stelmach ©Wszelkie prawa zastrzeżone. Często korzystamy z Internetu, chętnie opieramy na nim swoje działania, także w rutynowym posługiwaniu się telefonem komórkowym, jednak czy aby na pewno potrafimy jasno zdefiniować niektóre elementy, jakie są...
utworzone przez Tomasz Stelmach | maj 30, 2020 | Demo
Autor:Tomasz Stelmach ©Wszelkie prawa zastrzeżone.
utworzone przez Tomasz Stelmach | cze 14, 2022 | Demo
utworzone przez Tomasz Stelmach | cze 14, 2022 | Demo
utworzone przez Tomasz Stelmach | cze 14, 2022 | BLOG, Demo
utworzone przez Tomasz Stelmach | kwi 23, 2022 | BLOG
Tester oprogramowania to osoba odpowiedzialna za weryfikowanie jakości tworzonej aplikacji – pod kątem poprawności działania, ale także spełniania przyjętych na początku projektu założeń. Odpowiada za poszukiwanie luk, sprawiających, że oprogramowanie nie...
utworzone przez Tomasz Stelmach | kwi 22, 2022 | BLOG
Każde oprogramowanie jest co jakiś czas odświeżane, rozszerzane i zmieniane. Zmiany w kodzie mogą dotyczyć wielu aspektów, m. in.: dodawania, usuwania lub modyfikowania funkcji, adaptacji oprogramowania do nowych warunków, systemów czy umożliwienia wykorzystania...
utworzone przez Tomasz Stelmach | kwi 22, 2022 | BLOG
Testowanie oprogramowania jest nieodłączną częścią procesu tworzenia oprogramowania: pozwala znaleźć błędy, luki i defekty w produkcie, zbadać jakość i wydajność oprogramowania, a także ocenić, na ile testowany system jest zgodny z zadaną specyfikacją oraz wymaganiami...
utworzone przez Tomasz Stelmach | kwi 8, 2022 | BLOG, Demo
Aplikacje, systemy, elementy oprogramowania potrzebują się ze sobą komunikować. Dokładnie tak jak ludzie. Komunikujemy się, aby realizować pewne rzeczy lub wymieniać się informacjami. W tym celu wykorzystujemy różne sposoby komunikacji takiej jak: gesty, słowa, pismo,...
utworzone przez Tomasz Stelmach | kwi 1, 2022 | BLOG, Demo
W załączonych fragmentach kodu z poprzednich lekcji, na pewno zauważyłeś instrukcje o nazwie Assert. Właśnie o szeroko pojętych asercjach będzie traktowała dzisiejsza lekcja. Rozłożymy sobie Asercje na czynniki pierwsze. Omówimy przykłady użycia, a na końcu sami...
utworzone przez Tomasz Stelmach | kwi 1, 2022 | BLOG, Demo
W dzisiejszym materiale nauczymy się korzystać z API Selenium WebDriver do lokalizowania elementów na stronach internetowych. Poznamy metody, strategie i podejścia do jednoznaczniej identyfikacji WebElementów. DZISIEJSZA LEKCJA, NA...
utworzone przez Tomasz Stelmach | kwi 1, 2022 | BLOG, Demo
Jedną z kluczowych umiejętności podczas programowania testów jest prawidłowe stosowanie metod klasy Wait. Dzieje się tak dlatego, iż to właśnie za ich pomocą, jesteśmy w stanie poradzić sobie z często występującymi problemami natury...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 31, 2022 | BLOG
Tworzysz lub planujesz stworzyć w przyszłości swoją stronę e-commerce, sklep internetowy? Chcesz zapewnić jej odpowiedni wygląd, optymalizacje i działanie? W takim razie koniecznie musisz poznać jak najwięcej szczegółów o testowaniu e-commerce! Czym jest i po co...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 31, 2022 | BLOG
Internet, systemy, aplikacje nieustannie się rozwijają, tak samo jak sposoby hakerów na atakowanie systemów informatycznych. Całe szczęście, sposoby na sprawdzanie, weryfikowanie systemów zabezpieczeń również idą do przodu. W poniższym artykule dowiecie się o jednym z...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 24, 2022 | Java Demo
Dziedziczenie to jeden z filarów programowania obiektowego języka Java. Dziedziczenie umożliwia tworzenie hierachii klas, co przekłada się bezpośrednio na lepszą czytelność, kompaktowość i organizację kodu. Stosując...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 18, 2022 | Java Demo
Hermetyzacja – Java to język silne obiektowy. Każdy program napisany w języku Java składa się z klas i obiektów. Hermetyzacja (enkapsulacja) to mechanizm polegający na ukrywaniu pewnych danych umieszczonych w klasach. Jest to sposób odizolowania od innych klas...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 18, 2022 | Java Demo
Funkcja w języku Java to zbiór instrukcji, które wykonują określone zadanie i zwracają wynik tego działania. Funkcja może również wykonać określone zadanie bez zwracania czegokolwiek. Metody w Javie pozwalają nam na ponowne wykorzystanie raz...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 18, 2022 | Java Demo
Konstruktor w Javie to specjalna metoda używana do inicjowania obiektów. Konstruktor jest wywoływany, gdy tworzony jest obiekt klasy. Może służyć do ustawiania początkowych wartości atrybutów obiektów. W Javie konstruktor to blok kodu podobny...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 18, 2022 | Java Demo
Programowanie obiektowe to sposób projektowania programów przy użyciu klas i obiektów. Programowanie obiektowe organizuje kod programistyczny wokół obiektów, które istnieją w klasach. Klasa jest matrycą, szablonem, który definiuje postać obiektu. Określa ona...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 18, 2022 | Java Demo
Tablica to podstawowa struktura danych umożliwiająca przechowywanie wielu elementów, jest więc takim kontenerem dla danych. Tablica w Javie to grupa zmiennych o tym samym typie, która otrzymuje wspólną nazwę. Zwykle w tablicach przechowuje się większą...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 18, 2022 | Java Demo
Łańcuchy znakowe w Javie Łańcuch znakowy w Javie to nic innego jak zestaw znaków UNICODE. Należy zapamiętać, że wszystkie „stringi” w Javie są obiektami (nie są typami prostymi!). Łańcuchy znakowe to najpopularniejsze obiekty w języku Java. Klasa String...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 18, 2022 | Java Demo
Instrukcja switch jest jedną z instrukcji warunkowych w języku Java. Instrukcja switch pozwala nam zastąpić kilka zagnieżdżonych konstrukcji if-else, a tym samym sprawić, że nasz kod będzie bardziej czytelny i zwięzły. Instrukcja switch Od 1 do n...
utworzone przez Tomasz Stelmach | mar 18, 2022 | Java Demo
Instrukcja warunkowa to rozgałęzienie w działaniu programu. Sprawdzany jest warunek i jest prawdziwy lub fałszywy, wykonane zostają odpowiednie instrukcje kodu. Klauzula else jest opcjonalna, może ,ale nie musi koniecznie wystąpić oraz może być więcej niż...